FANDOM

Ten artykuł znajduje się obecnie w fazie pisania. Poczekaj aż autor skończy prace nad nim.

Wiki

Pomóż nam!

Artykuł "Snoke" jest zalążkiem artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Supreme leader snoke kylo ren general hux
Hologram Snoke'a na tronie mówi do Kylo Rena i Huxa
Snoke
Data urodzenia Około 22 BBY lub wcześniej
Data śmierci 34 ABY
Przyczyna śmierci Zabicie mieczem Anakina Skywalkera przez Kylo Rena
Rasa bd
Płeć mężczyzna
Wzrost 210 cm
Kolor oczu żółte
Znaki szczególne ciało pokryte licznymi ranami
Przynależność Najwyższy Porządek (lider)
Zakon Rycerzy Ren
Pozycja Najwyższy Wódz Najwyższego Porządku
Status nie żyje

Snoke - Naczelny Wódz Najwyższego Porządku i mistrz Kylo Rena. Urodził się przed lub w czasie Wojen Klonów. Zabity przez swojego ucznia, w ósmym epizodzie Gwiezdnych Wojen.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Snoke urodził się przed lub w czasie Wojen Klonów. Nieznana jest jego wczesna historia. Prawdopodobnie poniósł poważne obrażenia, które sprawiły, że stał się okaleczony.

Powstanie Najwyższego Porządku i pozyskanie ucznia Edytuj

Po upadku Imperium Galaktycznego to prawdopodobnie Snoke założył na jego zgliszczach złowrogi Najwyższy Porządek, na której czele wówczas stanął jako Najwyższy Wódz.

Snoke planował również zdobycie ucznia. Zainteresował się Benem Solo - synem Hana Solo i Lei Organy, wnukiem Dartha Vadera. Udało mu się przeciągnąć Bena na Ciemną Stronę Mocy, w czym trochę ,,pomógł" mu Luke Skywalker(gdy Luke zauważył w Benie Ciemną Stronę Mocy chciał go zabić, zrezygnował jednak w porę, ale Ben zauważył wszystko i przeszedł na Ciemną Stronę Mocy). Wówczas Snoke nadał Benowi nowe imię - Kylo Ren.

Mimo tego, że Kylo Ren przeszedł na Ciemną Stronę Mocy Snoke zauważył, że jego ucznia kusiła Jasna Strona Mocy. Starał się temu przeciwdziałać. Wyczuwał również każdy zamiar swojego ucznia.

Poszukiwania Skywalkera Edytuj

W 34 ABY Snoke obawiał się powrotu zaginionego Luke' a Skywalkera. Dlatego za wszelką cenę starał się go odszukać. Został powiadomiony przez pewnych ludzi, że Han Solo ma droida z kryjówką Skywalkera, o czym poinformował Rena. Później, gdy dowiedział się, że Kylo schwytał Rey(która widziała mapę) oraz, że kobieta oparła się Mocy Bena Snoke kazał przyprowadzenie Rey do siebie. Kobieta jednak uciekła.

Na niedługo później, gdy rozegrała się bitwa o bazę Starkiller, kiedy baza chyliła się ku upadkowi Snoke zlecił gen. Huxowi, by ten przyprowadził do niego Kylo Rena, albowiem Snoke chciał skończyć jego szkolenie.

Ostatni Jedi Edytuj

Snoke

Wściekły Snoke udziela reprymendy gen. Huxowi

Zaraz po zniszczeniu bazy Starkiller Najwyższy Porządek zaatakował planetę D'Qar - siedzibę Ruchu Oporu. Jego członkowie zdołali jednak uciec. Wówczas wściekły Snoke udzielił ostrej reprymendy gen. Huxowi za porażkę.

Pobrane-1521135353

Snoke siedzący na swoim tronie

W tym samym czasie Snoke był też wściekły na Kylo Rena - opieprzył go za to, że pokonała go dziewczyna, która ledwie co trzymała miecz świetlny oraz za to, że Kylo wahał się czy dobrze zrobił zabijając Hana Solo. W międzyczasie Snoke kontrolował komunikowanie się Rey i Kylo Rena poprzez wizje.

Na niedługo później na statku Snoke' a wylądowała Rey. Wówczas Kylo przyprowadził kobietę do Najwyższego Wodza. Snoke próbował wyciągnąć od Rey miejsce pobytu Luke' a Skywalkera. W tym celu torturował kobietę szukając odpowiedzi w umyśle Rey.

W tym samym czasie nienawidzący Snoke' a Kylo Ren postanowił zabić Najwyższego Wodza, by przejąć jego funkcję. Kylo jednak za pomocą Mocy sprawił, że Snoke nie wyczuł tego zamiaru w czym wykazał się ogromną siłą.. Najwyższy Wódz wyczuł, że Kylo chce skierować miecz we wroga, myślał jednak, że tym wrogiem jest Rey, a nie on sam. Tak Snoke zginął przebity mieczem świetlnym Anakina i Luke' a Skywalkera.

Ciekawostki Edytuj

Supreme Art by John Aslarona

Art Snoke' a

  • Po premierze filmu Gwiezdnych Wojen VII: Przebudzenie Mocy w 2015 r. zaczęły krążyć spekulacje, że Snoke to w rzeczywistości Darth Plaguies.